Kvalitet, miljö och arbetsmiljö
Kvalitetspolicy
Vi beställer och bereder produkter som uppfyller ställda krav på produkt.
Gör rätt från början
Vårt kvalitetsarbete bygger på synsättet ”att göra rätt från början”
Vårt kvalitetsarbete bygger på synsättet ”att göra rätt från början”. Därför präglas vårt arbete av en förståelse för kundens krav och önskemål genom högsta kompetens, vilket leder till rätt definiering av behov, därigenom bästa val av material och tillverkare.
Våra ledstjärnor är ett kostnadsbesparande synsätt med rätt produkt för alla applikationer som vi tillsammans utför genom ett väl genomarbetat verksamhetssystem.
Vår verksamhet sker efter tillämpliga författningskrav. Vårt kvalitetsarbete och kvalitetsledningssystem utvecklas genom ständiga förbättringar.
Alla medarbetare är i sitt dagliga arbete ansvariga för att kvalitetspolicyn följs.
Miljöpolicy
Alla medarbetare är ansvariga för att vi skall:
Vårt ansvar
Alla medarbetare är i sitt dagliga arbete ansvariga för att miljöpolicyn följs.
Arbetsmiljöpolicy
En god arbetsmiljö är förutsättningen för arbetsglädje, hälsa och välbefinnande.
Arbetsglädje, hälsa och välbefinnande
Leder till goda interna och externa relationer med hög kvalitet och nöjda kunder.
Detta leder i sin tur till goda interna och externa relationer med hög kvalitet och nöjda kunder.
Lagstiftning och myndighetsregler ser vi som minimikrav.
Vår arbetsmiljö ska vara sådan att vi i vårt arbete jobbar aktivt för att eliminera faror och minska arbetsmiljöriskerna så ingen kommer till skada eller råkar ut för ohälsa ens till följd av ett livslångt arbete hos oss.
Det är vår önskan att alla anställda ska känna glädje vid tanke på sitt arbete.
Vi ska uppnå detta genom att aktivt stödja och betona varje medarbetares möjligheter att påverka arbetsmiljön genom att:
”Maximal kundtillfredsställelse med kunden i centrum har alltid varit vårt övergripande kvalitetsmål , och nu tar vi nästa steg i vårt förbättringsarbete. Miljöfrågor ligger oss nära om hjärtat, men vi får inte glömma bort att den fysiska, psykiska och sociala arbetsmiljön är minst lika viktig.
Med ISO 45001:2018 implementerat, gör vi det mer tydligt att även personalen, vår mest värdefulla resurs, skall stå centrum för leverera produkter, tjänster på en servicenivå som förhoppningsvis överträffar era förhoppningar ”
Med vänliga hälsningar
Daniel Nehl
CEO and Partner